دکتر چالاکی: به‌دنبال ارتقای کیفیت مهارت ارتباط با بیمار هستیم

دکتر وحیده چالاکی ، نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران در گفت‌و‌گو با مجله خبری غذا و دارو عنوان کرد: هدف اصلی نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران ارتقای کیفیت مهارت ارتباط با بیمار و آموزش علمی و حرفه‌ای داروسازان است که تحت عنوان «خدمات بیمارمحور در داروسازی» تعریف شده است.

وی درباره برنامه‌های علمی در نظر گرفته شده برای این همایش عنوان کرد: بر اساس برنامه حدود۴۰ کارگاه و پنل در طول زمان برگزاری این همایش تشکیل می‌شود و تلاش بر این بوده‌است که در این همایش از داشته‌های علمی همه اساتید برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران و سایر استان‌هایی که امکان حضور در این رویداد را دارند استفاده کنیم.

نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران درباره زمان‌بندی موضوعات نوزدهمین همایش علمی داروسازان ایران بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ما در این دوره، در هر روز همایش یک موضوع جداگانه در راستای محور اصلی همایش را در نظر گرفته‌ایم تا داروسازان با اطلاع قبلی بتوانند با آمادگی بیشتری در هر یک از روزهای همایش شرکت کنند.

روز اول همایش

دکتر چالاکی دراین‌باره اظهار کرد: مبحث روز اول همایش به  OTCتراپی اختصاص یافته است و ما در تلاشیم فوکوس مباحث را در این روز بر مسائل آموزشی و اقتصادی دارو، اقتصاد داروخانه، پرونده‌های بدون نسخه، بررسی خدمات دارویی و همین‌طور مشاوره داروساز و ارائه خدمات به بیمار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: آموزش این موارد باعث تخصصی‌تر شدن ارائه مشاوره دارویی داروسازان خواهد شد که در ادامه منجر به ارائه خدمات کاربردی به بیمار و حفظ سلامت حرفه‌ای خود داروساز خواهد شد و او را از آسیب‌های شغلی حفظ می‌کند.

روز دوم همایش

نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران درباره موضوعات روز دوم همایش انجمن علمی داروسازان نیز گفت: دومین روز نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با تمرکز بر داروسازی نوین و مباحث پیرامون آن در نظر گرفته شده است. دارورسانی نوین با هدف داروسازی هدفمند و کاهش عوارض جانبی داروسازی قدیمی دنبال می‌شود و افزایش رضایتمندی بیمار را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: داروسازی نوین تا امروز منجر به طراحی و کشف داروهای جدیدی شده و توانایی‌های جدیدی را در درمان و تشخیص بیماری‌ها به‌وجود آورده است که آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و پلی‌کلونال و واکسن‌های بایوتیک از این جمله هستند.

روز سوم همایش

دکتر چالاکی پیرامون موضوعات روز سوم همایش نیز گفت: مباحث مطرح شده در سومین روز همایش انجمن علمی داروسازان ایران پیرامون ملزومات پزشکی خواهد بود. در این روز سخنرانان پنل‌ها و کارگاره‌های همایش، درباره انواع ملزومات و تفاوت‌های میان آنها بحث و بررسی انجام خواهند داد. با توجه به اینکه توضیح و مشاوره ملزومات پزشکی در موارد متعدد به‌عهده داروسازان است، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای در حوزه برخوردار است.

وی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: بحث و بررسی پیرامون ملزومات پزشکی باعث می‌شود تا داروسازان بتوانند در انتخاب بهترین ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران، مشاوره بهتری را ارائه کنند و درعین‌حال صرفه اقتصادی بهتری را برای داروخانه به همراه بیاورند.

گفتنی است نوزدهمین همایش و نمایشگاه انجمن علمی داروسازان ایران در روزهای 9 تا 11 شهریور‌ ماه 1401 در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.//

منبع خبر : مجله خبری غذا و دارو