برگزاری نوزدهمین همایش علمی انجمن داروسازان ایران از 9 تا 11 شهریور ماه

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران از برگزاری نوزدهمین همایش این انجمن از 9 تا 11 شهریور ماه امسال در هتل المپیک تهران خبر داد و گفت: این همایش امسال با شعار “خدمات بیمارمحور در داروسازی” برگزار می‌شود.
فرشاد هاشمیان امروز در نشستی خبری افزود: این همایش طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ترکیب حضوری و وبیناری برگزار شده بود اما امسال قرار شد که با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت کاملا حضوری برگزار شود.

به گفته وی حدود 1600 داروساز برای شرکت در همایش امسال به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند و ظرفیت ثبت‌نام هم تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با ارائه جدیدترین مطالب علمی در حوزه داروسازی خلاء ایجاد شده در دو سال اخیر را جبران کنیم، اظهار کرد: در این همایش پروتکل‌های جدید مرتبط با داروسازی و درمان بیماری‌های مختلف، داروهای جدید و اخبار جدید داروسازی به داروسازان ارائه خواهد شد تا داروسازان از نظر مسائل علمی به‌روز بمانند. ارتباطات انسانی و تجدید این ارتباطات پس از دو سال وقفه باعث به وجود آمدن طوفان فکری خواهد شد که به تحکیم آموخته‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: بیش از 70 نفر عمدتا از افراد طراز اول دانشگاهی در نوزدهمین همایش علمی داروسازان ایران سخنرانی خواهند کرد. همچنین تعداد قابل توجهی پنل تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد و حجم زیادی از مطالب طی سه روز ارائه خواهند شد. همچنین شرکت‌های داروسازی در نمایشگاه جنبی این همایش به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران تاکید کرد: در دنیا در حوزه داروسازی و کشف داروهای جدید از روش آزمون و خطا به سمت هوش مصنوعی، استفاده از بیگ دیتا و … رفته‌اند و بین درمانگر و درمان‌پذیر مشارکت به وجود آمده است. بنابراین اگر در علم داروسازی به‌روز نشویم، به زودی دچار شکست خواهیم شد.

در این نشست خبری وحیده چالاکی عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران و احسان والی خزانه‌دار این انجمن نیز حضور داشتند.

منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی دارو و سلامت (فانا)