دوازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران – تازه های درمان بیماری های قلبی عروقی ، تنفس و غدد (5 – 7 شهریور ماه 92)

بسمه تعالي

"دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان"

با محوریت داروهای جدید در درمان بیماری های قلبی- عروقي، تنفسی و هورموني

5 شهریور ماه درتهران آغاز به کار می کند

 

      دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با حضور مقامات عالی رتبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست سازمان غذا و دارو، مدیران دارویی کشور و نیز بیش از 2 هزار و 500 داروساز از سراسر کشور 5 تا 7 شهریور ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود .

      دکتر سید علی سبحانیان- دبیر اجرایی همایش با اعلام این خبر گفت : همزمان با برپایی این همایش که مقارن با سالروز تولد  محمد بن زکریای رازی و روز داروساز برگزار می شود، جشن روز داروسازی با حضور رییس سازمان نظام پزشکی، مدیران عالی رتبه وزارت بهداشت، داروسازان و مدیران شرکت های تولید کننده، وارد کننده و توزیع کننده دارو نیز برگزار و در آن از سه تن از پیشکسوتان داروسازی کشور تجلیل شده و به رتبه های اول دانش آموخته گان دانشکده های داروسازی کشور، هدایایی اعطا خواهد شد.

      وی هدف از برپایی همایش های انجمن علمی داروسازان را ضرورت به روز کردن اطلاعات آنان به دلیل گسترش و توسعه فن آوری در زمینه تولیدات دارو از یک سو و از سوی دیگر روش های نوین درمانی عنوان کرد و گفت : انجمن علمی داروسازان ایران هر سال محوری را به عنوان موضوع اصلی همایش خود انتخاب می کند که تازه های درمانی بیماری های قلبی، تنفسی و هورمونی و روش های نوین درمان این بیماری ها در راستای تقویت حرفه گرایی داروسازان به عنوان موضوعات محوری این همایش سه روزه انتخاب شده است .

      دکتر سید حمید خوئی- رییس انجمن علمی داروسازان ایران نیز در مورد علت انتخاب این سه موضوع به عنوان موضوعات محوری دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران گفت : از آنجا که بیماری های قلبی  عروقی و مرگ ناشی از آنها به عنوان اولین عامل مرگ و میر شناخته می شود و از طرف دیگر کاهش سن سکته های قلبی در کشور به دلیل عواملی همچون استرس ناشی از شهرنشینی، صنعتی شدن، آلودگی هوا و … تازه های بیماری های قلبی  عروقی به عنوان محور اول همایش امسال انجمن علمی داروسازان ایران انتخاب شده است .

      وی ادامه داد : به دلیل شیوع علامت های تنفسی نظیر سرفه و آب ریزش بینی در برخی از ماه های سال و اینکه آسم همچنان به عنوان یکی از بیماری های اصلی تهدید کننده سلامت جوامع بشری و کاهش دهنده کیفیت زندگی بیماران شناخته می شود، تازه های درمانی بیماری های تنفسی به عنوان محور دوم این همایش برگزیده شده است .

      دکتر خوئی تصریح کرد : از آنجا که بیماری دیابت به عنوان یک اختلال هورمونی و متابولیک از جمله بیماری هایی است که با وجود توسعه چشمگیر خدمات بهداشتی  درمانی و پیشرفت های شگفت آور دانش پزشکی به دلیل تغییر سبک زندگی، مصرف غذاهای آماده ( فست فودها ) کم تحرکی، چاقی و … در جوامع بشری از جمله جامعه ما در حال گسترش است، تازه های درمان اختلالات هورمونی به عنوان سومین محور دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان انتخاب شده است .

      دکتر سبحانیان نیز در ادامه گفت : در حاشیه این همایش بیش از 50 شرکت داروسازی که در زمینه های تولید و واردات دارو، مکمل های دارویی و محصولات بهداشتی  آرایشی فعالیت دارند به عرضه جدیدترین محصولات خود خواهند پرداخت .

      وی افزود : همچنین همزمان با برپایی این همایش و در مراسم بازآموزی، سخنرانی هایی در قالب پنل های گفت و شنود برگزار شده که در آن داروسازان در مورد موضوعات شایع این رشته، پرسش های خود را با استادان داروسازی و پزشکی در میان خواهند گذاشت.

      دبیر اجرایی دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران ابراز امیدواری کرد : با توجه به حضور احتمالی وزیر بهداشت و دیگر مسئولان نظام سلامت در این همایش انتظار می رود، طی روزهای برپایی همایش، سیاست های موجود نظام دارویی و  مسایل روز صنعت دارو از قبیل چالش های نظام دارویی کشور مطرح و راهکارهای عملی از سوی این وزارتخانه با تعامل داروسازان ارایه شود .   

      وی گفت : این همایش که هر ساله مورد استقبال جامعه پزشکی به ویژه داروسازان قرار می گیرد، امسال دارای 18 امتیاز بازآموزی غیر مدون است.